نمایشگر دسته ای مطالب نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

چند دلیل خوب برای مصرف بیشتر بادام


 

این ماده‌ی غذایی خوشمزه سرشار از کلسیم ،منیزیم، منگنز، فسفر، آهن، روی، مس و ویتامین‌های B، A و E می‌باشد. این مواد مغذی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و تعادل سیستم عصبی را بالا می‌برند. یک مشت بادام به اندازه‌ی یک پیاله بروکلی یا چای سبز آنتی‌اکسیدان پولی فنول به بدن می‌رساند اگر دچار خستگی روحی یا جسمی شده‌اید به بادام اعتماد کنید.

برای افرادی که گوشت و محصولات لبنی نمی‌خورند و دچار کمبود کلسیم ، روی و آهن هستند بادام یک جایگزین مناسب محسوب می‌شود. مصرف مرتب و به اندازه بادام از کاهش کلسیم استخوانی و پوکی استخوان پیشگیری می‌کند. مصرف روزانه 5 تا 77 عدد بادام خام برای تأمین املاح مورد نیاز کفایت می‌کند این مقدار معادل یک واحد روغن است که 45 کالری، انرژی دارد که یک میان وعده مناسب محسوب می شود.

مصرف روزانه‌ی بادام فشار خون بالا را تنظیم می‌کند و باعث کاهش کلسترول خون می‌شود. بادام دارای مقدار زيادی چربی است، اما از نوع غير اشباع! اين چربی خطر بيماری های قلبی را کم می کند.

بادام سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و به ویژه ویتامین E و روی می‌باشد. آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند و از پیری زودرس و انواع بیماری ها به خصوص سرطان پیشگیری می کنند.

بادام می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد و چربی شکم را از بین ببرد. مصرف روزانه و متعادل بادام خام برای عزیزانی که رژیم لاغری می گیرند، مفید است و اشتهای کاذب را سرکوب می کند.

بادام و مغزها را به صورت خام مصرف کنید. برای بو دادن بادام معمولاً از چربی‌های مضر و نمک فراوان استفاده می‌شود. به همین دلیل بهتر است از بادام خام استفاده کنید تا از چربی و نمک زیاد دور باشید.

عکس ‏‎Hooman Rezvanifar‎‏